Odabir naziva domene sličan je odabiru tvrtke – to zahtijeva mnogo razmišljanja i razmatranja.
Vaše ime domene je vaš identitet na webu – želite odabrati naziv domene koji ne samo da odgovara vašoj tvrtki, već je jednostavan za pronalaženje i promociju.
U sljedećem tekstu ćemo vam objasniti kako odabrati savršen naziv domene.
1. Pojednostavnite naziv
Pronalaženje naziva domene koje je jednostavno tipizirati ključno je za uspjeh na internetu. Ako koristite neke skraćenice (npr. hrv-danas.hr umjesto hrvatska-danas.hr), ili ako koristite neke riječi koje nisu pravilno (pravopisno) napisane (npr. svitlo.hr umjesto svjetlo.hr), ljudi će vas teže pronaći.
Bitna stavka je i jednostavnost pisanja. Izbjegavajte neobične strane riječi, čudne kombinacije slova, riječi koje se teško izgovaraju i sl.
Npr. cappuccino.com bi mogla biti problematična jer većina ljudi ne bi znala gdje se stavlja duplo slovo.
2. Neka bude kratko
Ako je vaš naziv domene dug i složen, riskirate da korisnici pogrešno opišu ili pogrešno upišu. Kratko i jednostavno je put prema uspjehu. Npr. htjrs.com je kratka domena ali je preteško za zapamtiti, stoga i ovaj kratak naziv domene nije dobar izbor.
3. Koristite ključne riječi
Pokušajte koristiti ključne riječi koje opisuju vašu tvrtku i usluge koje nudite. Na primjer, ako ste tvrtka za zamjenu stakla, možda želite registrirati popravak-stakla.hr, zamjena-stakla.hr ili puni naziv vaše tvrtke ako u sebi sadrži riječ staklo.
Uključite ključne riječi koje korisnici unose prilikom traženja vaših proizvoda ili usluga.
4. Ciljajte svoje područje
Ako je vaša tvrtka lokalna, uzmite u obzir uključivanje vašeg grada ili države u naziv svoje domene kako biste lokalnim korisnicima olakšali pronalaženje i pamćenje. Primjer: popravak-racunala-split.hr.
5. Istražite buduću domenu
Provjerite da naziv koji ste odabrali nije zaštitni znak, zaštićen autorskim pravom ili da ga ne koristi druga tvrtka. To bi moglo rezultirati ogromnim pravnim “neredima” koji bi vas mogli koštati bogatstvo, kao i vašu domenu!
6. Upotrijebite odgovarajući nastavak domene
Nastavci domene su sufiksi, kao što su .com ili .net, na kraju web adresa. To može imati specifične namjene pa svakako odaberite prikladan za vašu tvrtku.
.com je daleko najpopularniji nastavak ali niz novih nastavaka domena kao što su .photography, .guru, .co – nude izvrsnu priliku za registriranje kratkih i visoko relevantnih naziva.
Evo primjeri nekih drugih najboljih nastavaka i kako se često upotrebljavaju:
- .co: kratica za tvrtku, trgovinu i zajednicu.
- .info: informativna mjesta.
- .net: tehničke, internetske infrastrukture.
- .org: ne-komercijalne organizacije i neprofitne organizacije.
- .biz: poslovna ili komercijalna upotreba.
- .me: blogovi, životopisi ili osobne web stranice.
Zaključak
Iz dana u dan se registrira mnogo novih domena, stoga nemojte puno čekati. Pročitajte još jednom ovaj članak, dobro promislite, provjerite dostupnost i registrirajte naziv domene.